Α π ό ψ ε ι ς | B l o g
Η δικαιοσύνη των εξετάσεων
22.05.2015
22.05.2015
Ως μάχιμος λειτουργός της εξωσχολικής ενίσχυσης των υποψηφίων, θεωρώ ότι οφείλουμε να βοηθάμε τα παιδιά όχι μόνο στην εκμάθηση της εξεταστέας ύλης αλλά και στη διαμόρφωση μιας ορθής νοοτροπίας διαχείρισης της δοκιμασίας των εξετάσεων! Δεν θεωρώ ότι ορθή νοοτροπία είναι να κατηγορούμε το σύστημα ή τους άλλους για ό,τι μπορούσαμε να κάνουμε και δεν το κάναμε! Πριν προχωρήσουμε στην κριτική, ας κάνουμε την αυτοκριτική μας! Στις Πανελλήνιες και στη ζωή γενικότερα όποιος δουλεύει περισσότερο είναι δίκαιο να παίρνει και μεγαλύτερη αμοιβή! Αυτή είναι μια αρχή δίκαιη και αδιαπραγμάτευτη! Όσον αφορά τα σημερινά θέματα της Λογοτεχνίας, θα δεχθώ ότι ήταν μη αναμενόμενα. Όμως, άλλο πράγμα είναι να μη θεωρούμε πιθανό ένα κείμενο και άλλο πράγμα είναι να μην το διαβάζουμε! Αδικία δεν είναι να μην παίρνει καλό βαθμό ο υποψήφιος που δεν περίμενε, άρα και δεν διάβασε ένα κείμενο! Αδικία είναι να παίρνει τον ίδιο βαθμό ο υποψήφιος που μελέτησε καλά όλα τα κείμενα της ύλης με τον υποψήφιο που ασχολήθηκε την τελευταία στιγμή με 2-3 κείμενα! Αυτή είναι η μεγαλύτερη αδικία για τον επιμελή και συνεπή μαθητή, που αφιέρωσε χρόνο μελέτης στην προετοιμασία του! Αυτή η λογική υπάρχει σε όλα τα εκπαιδευτικά, κοινωνικά και οικονομικά συστήματα παγκοσμίως, εφόσον βέβαια αυτά υιοθετούν την αρχή της... αξιοκρατίας! Οι πανελλήνιες εξετάσεις, καλώς ή κακώς και άσχετα από την πίεση που προκαλούν, αποτελούν ένα αξιοκρατικό σύστημα, διότι ο κάθε υποψήφιος ανταμείβεται για την προσπάθειά του και όχι για τις μαντικές του ικανότητες!